Accountmedewerker Pensioenadministratie

Vacature gesloten

Accountmedewerker Pensioenadministratie

Pensioenfonds Rail & Openbaar Vervoer Utrecht

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar werkervaring
  • Kennis van en ervaring met MS-Office (Excel, Word)
  • Goed het overzicht kunnen houden en sterke communicatieve vaardigheden
  • Leergierig en nauwkeurig

Wat krijg je?

  • €3.177 - €4.884 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 13e maand
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • Mogelijkheid tot hybride werken
  • 216 vakantie-uren per jaar
  • Goede pensioenvoorziening, ruim ontwikkelbudget, vitaliteitsvergoeding van €300,-
  • Laptop, NS-jaarkaart en budget inrichting thuiswerkplek van €200,-

Wat doe je?

  • 20% Kwaliteitscontroles uitvoeren
  • 20% Kwantiteitscontroles uitvoeren
  • 20% Intern overleg
  • 10% Team aansturen
  • 10% Planningen opstellen en bijhouden
  • 10% Administratieve werkzaamheden
  • 10% Lijnprojecten coördineren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Accountmedewerker Pensioenadministratie bij het Pensioenfonds Rail & Openbaar Vervoer ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van alle werkzaamheden met betrekking tot de pensioenadministratie. Dit gaat om de administratie van alle deelnemers van het fonds. Je stuurt het Muteerteam aan, waarbij je verantwoordelijk bent voor het opstellen en bijhouden van planningen.

Je zorgt ervoor dat alle werkzaamheden binnen de gestelde SLA- en kwaliteitsnormen worden uitgevoerd. Dit doe je onder andere door het uitvoeren van verschillende kwaliteits- en kwantiteitscontroles, waarover je rapporteert aan de Manager Klantbeheer. Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor andere afdelingen bij vragen, testen of wijzigingen binnen de pensioenadministratie en ben je verantwoordelijk voor het coördineren van lijnprojecten.

Je bent werkzaam op de afdeling Klantbeheer, waar het team Pensioenadministratie een onderdeel van is. Dit team bestaat uit zeven Muteerders en vier Seniors. Jij stuurt dit team aan en rapporteert aan de Manager Klantbeheer. Je hebt binnen deze functie veel vrijheid om je werkzaamheden naar eigen inzicht in te vullen.

Als je het leuk vindt om afwisselende werkzaamheden uit te voeren en hierbij het overzicht te bewaren, en je het uitdagend vindt om in drukke periodes je werk goed te prioriteren, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Accountmedewerker Pensioenadministratie

Op een leuke werkdag voer je productieve overleggen en heb je de ruimte om je werkzaamheden naar eigen inzicht in te delen en uit te voeren.

Op een mindere werkdag krijg je veel vragen van collega’s van andere afdelingen, waardoor je niet toekomt aan de werkzaamheden die eigenlijk op je planning stonden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Dagstart
    • Overleg met Manager Klantbeheer
    • Kwantiteitscontrole uitvoeren
    • Administratieve werkzaamheden
    • Lunch
    • Dagstart
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Bellen met collega
    • Kwaliteitscontrole uitvoeren
    • Ad-hocvraag van collega oppakken
    • Planningen opstellen en bijhouden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Dagstart
    • Administratie bijwerken
    • Kwaliteitscontrole uitvoeren
    • Planningen opstellen en bijhouden
    • Lijnproject coördineren
    • Overleg met collega
    • Lunch
    • Dagstart
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Bellen met collega
    • Ad-hocvraag van collega oppakken
    • Ad-hocvraag van collega oppakken
    • Ketenregie-overleg
    • Kwantiteitscontrole uitvoeren
    • Lunch
    • Planning maken
    • Kwaliteitscontrole uitvoeren
    • Kwantiteitscontrole uitvoeren
    • Planningen opstellen en bijhouden
    • Mails lezen en beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Het verschuiven van de AOW-datum heeft invloed op de processen binnen je team. Hoe ga je te werk?

Het komt geregeld voor dat er wijzingen zijn die invloed hebben op de processen en de administratie binnen je team. Aangezien jij het eerste aanspreekpunt bent voor andere afdelingen, zullen zij bij jou aankloppen om deze wijzigingen en de gevolgen daarvan met je te bespreken. Naar aanleiding hiervan breng je in kaart wat er binnen het team moet veranderen. Je zorgt er vervolgens voor dat er bijvoorbeeld nieuwe werkinstructies worden gemaakt en dat processen worden aangepast. Het is jouw verantwoordelijkheid om te bewaken dat dit naderhand goed wordt nageleefd.

Groeipad

Het Pensioenfonds Rail & OV vindt het belangrijk dat werknemers worden gestimuleerd bij hun persoonlijke groei en investeert hier daarom graag in. Als werknemer is er ruimte om je zowel persoonlijk als professioneel te ontwikkelen. Hiervoor zijn ruime ontwikkelbudgetten beschikbaar. Om je inzetbaarheid als werknemer te verhogen en te zorgen dat je gezond en met plezier werkt, ontvang je jaarlijks een vitaliteitsvergoeding van €300,-. Dit budget mag je gebruiken voor trainingen of cursussen, maar ook voor bijvoorbeeld een sportabonnement of sportartikelen.

Accountmedewerker Pensioenadministratie

Werken bij Pensioenfonds Rail & Openbaar Vervoer

Het Pensioenfonds Rail & Openbaar Vervoer is het niet verplicht gestelde pensioenfonds voor de bedrijfstak Spoorwegen en Openbaar Vervoer. De organisatie voorziet (voormalige) werknemers en gepensioneerden van aangesloten ondernemingen in een pensioen: de kernactiviteiten van het fonds zijn pensioenadministratie en vermogensbeheer. Binnen het Pensioenfonds verzorgt een team de 22 miljard euro aan beleggingen van het fonds. Een aanzienlijk deel van het vermogen wordt vanuit Utrecht door het fonds zelf belegd. De beleggers houden in een overzichtelijk team goed zicht op alle beleggingen en zijn zelf direct verantwoordelijk voor het verder verduurzamen van de portefeuille. Verandering is een constante factor binnen de organisatie, aangezien het pensioenproduct en de pensioensector sterk in beweging zijn. Het Pensioenfonds Rail & OV heeft 200 betrokken medewerkers en samenwerken staat centraal binnen de organisatie.

  • Hoofdkantoor in Utrecht
  • 200 werknemers
  • 35% / 65%
  • Gem. leeftijd 46 jaar
  • Mogelijkheden hybride werken

Collega's

Lisa Tieleman - Portfoliomanager Private Equity & Infrastructuur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor werkte ik als investment controller en ik wilde graag dichter op de bal zitten. Door deze rol kan ik een strategische bijdrage leveren en meewerken aan een goed pensioen voor de deelnemers. Dat mijn moeder een van die deelnemers is, is voor mij een extra motivatie.

Wat was je vorige baan?
Performance Measurement & Investment Control.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennissen, boeken lezen en nieuwe plekken ontdekken.

Jean-Marc Peters - Sr. Applicatie Beheerder bij de afdeling Interne Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werkend bij een detacheerder voor meer dan twintig jaar heeft me veel geleerd, maar ik miste soms het stukje connectie en waardering. Na twee jaar detachering bij Rail & OV voelde ik me echter dusdanig verbonden met de collega's, het doel en de klant, dat ik besloten heb te blijven. De sfeer, de uitdaging, de waardering, de werkomgeving en de voorwaarden (ook belangrijk) waren uiteindelijk de belangrijkste drijfveren om de overstap te maken, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Wat was je vorige baan?
Sr. Field Service Engineer bij Pink Elephant.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, lezen, films en techniek.

Kenneth - Investment Analyst, Afdeling Vermogensbeheer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben een aantal jaar geleden als Trainee begonnen bij Rail & OV omdat een groot gedeelte van de beleggingen intern beheerd wordt. Hierdoor is er veel inhoudelijke kennis in het bedrijf aanwezig. Verder is er een open cultuur en is iedereen erg behulpzaam, een ideale leeromgeving voor een trainee dus!

Wat was je vorige baan?
Portfolio Manager bij Attent Vermogensbeheer.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, naar de bioscoop en koken.

Hylke Hettema (34) - Business Consultant op de afdeling Informatisering & Change

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De vacature voor trainee trok me enorm aan door de diversiteit aan leermogelijkheden die geboden werd. Het traineeship biedt mogelijkheden om ook zelf invloed uit te oefenen op je ontwikkeling binnen Rail & OV, en dat is voor mij een successformule.

Wat was je vorige baan?
Office Manager - Necker van Naem.

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden, koken, haken en lezen.

Interessante baan?