Terug

Portefeuille Administrateur

Vacature gesloten

Portefeuille Administrateur

Pensioenfonds Rail & Openbaar Vervoer Utrecht

Wat is vereist?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 4 jaar relevante werkervaring
  • Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal
  • Analytisch inzicht, conceptueel vermogen en overtuigingskracht
  • Goed kunnen samenwerken en klantgericht

Wat krijg je?

  • Maximaal €4.694 bruto p/m (schaal 7)
  • 13e maand
  • 36-urige werkweek
  • 216 vakantie-uren per jaar
  • Goede pensioenvoorziening en ontwikkelbudget van €300,-
  • Laptop en vergoeding voor hybride werken

Wat doe je?

  • 10% Intern overleg
  • 20% Contact met beheerders
  • 30% Verhuurtransacties controleren
  • 20% Budgetten beheren
  • 20% Asset Manager ondersteunen
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Portefeuille Administrateur bij de afdeling Vastgoed van het Pensioenfonds Rail & Openbaar Vervoer ben je verantwoordelijk voor het beheren van de vastgoedadministratie en het ondersteunen van de Asset Manager(s). Dit doe je voor de kantorensector van de vastgoedportefeuille. Je controleert verhuurtransacties, loopt facturen na beoordeelt boekingen. Ook bewaak je de budgetten en onderhoud je hierover contact met de beheerders, van wie je maandelijks rapportages krijgt aangeleverd.

Daarnaast ondersteun je de Asset Manager(s) bij het opstellen van huurovereenkomsten en zie je erop toe dat de beheerders de afgesproken werkzaamheden uitvoeren. Ook bezoek je zo nu en dan panden om een goed beeld te krijgen van objectdetails en om de beheerder persoonlijk te spreken. Tot slot neem je deel aan werkgroepen om mee te denken over sectoroverstijgende onderwerpen, zoals het doorvoeren van duurzaamheidsmaatregelen binnen de vastgoedportefeuille.

Je bent onderdeel van het Exploitatieteam binnen de afdeling Vastgoed. Het team bestaat uit Technisch Managers en Asset Managers en twee andere Portefeuille Administrateurs, met wie je nauw samenwerkt.  Je legt verantwoording af aan de Manager Vastgoed.

Heb je interesse in deze functie? Meld je dan nu aan door op de ‘Solliciteer nu’-knop te drukken boven- of onderaan deze vacaturepagina. Heb je een vraag over het sollicitatieproces of over de functie? Stel deze dan aan Marie-José Timmer (HR-medewerker) via Mtimmer@railov.nl. Voor meer informatie over Pensioenfonds Rail & OV, bezoek onze website: www.railov.nl

Bij Rail & OV streven we ernaar dat al onze deelnemers zich herkennen in de medewerkers van Rail & OV. Om deze reden moedigen wij iedereen aan om te solliciteren op onze openstaande functies. We beoordelen niet op je geslacht, etniciteit, leeftijd, geloofsovertuiging, geaardheid of andere persoonlijke kenmerken, maar op je kwaliteiten! Verschillende achtergronden en persoonlijkheden versterken onze bedrijfscultuur. Hiermee kunnen we nog meer bijdragen aan het geruste gevoel voor de deelnemer.

Wij vinden veiligheid en betrouwbaarheid belangrijk binnen Rail & OV. Om deze reden doorlopen onze nieuwe medewerkers een Pre Employment Screening. Onze kandidaten ontvangen hier meer informatie over tijdens de sollicitatieprocedure.

Als je het leuk vindt om financiële knelpunten op te lossen, en je het uitdagend vindt om zelf je werkzaamheden te plannen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Portefeuille Administrateur

Op een leuke werkdag kan je je werkzaamheden zelf inplannen en bezoek je in de middag een object dat net verhuurd is.

Op een minder leuke werkdag ben je veel bezig met de boekhouding, waardoor er weinig afwisseling in je dag zit.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Kantoorpand bezoeken
    • Overleg met Asset Manager
    • Reistijd
    • Verhuurtransacties controleren
    • Huurovereenkomst opstellen
    • Lunch
    • Bellen met beheerder
    • Overleg met Technisch Manager
    • Boekingen controleren
    • Rapportages controleren
    • Verhuurtransacties controleren
    • Lunch
    • Mail bijwerken
    • Verhuurtransacties controleren
    • Servicekostenafrekening analyseren
    • Huurovereenkomst opstellen
    • Bellen met beheerder
    • Overleg met Asset Manager
    • Facturen controleren
    • Servicekostenafrekening beoordelen
    • Rapportages controleren
    • Nota's controleren
    • Servicekostenafrekening analyseren
    • Lunch
    • Boekingen controleren
    • Mail bijwerken
    • Overleg met Technisch Manager
    • Facturen beoordelen
    • Vrijdagmiddagborrel

Voorbeeld uit de praktijk

Bij het analyseren van de huurafrekeningen zie je dat er een verschil is tussen wat de beheerder heeft aangeleverd en wat jij in het systeem hebt staan. Wat doe je?

De beheerders leveren maandelijks een rapportage aan, met hierin bijvoorbeeld gegevens over huurafrekeningen. Het is jouw verantwoordelijkheid om deze rapportages te controleren en te vergelijken of de gegevens kloppen met de gegevens in je eigen interne systeem. Als blijkt dat hier een verschil tussen zit, neem je contact op met de betreffende beheerder. Samen zoek je uit wat de oorzaak van het verschil is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de beheerder een andere index heeft gebruikt of dat er een aanvulling is geweest op de huurovereenkomst.

De getekende huurovereenkomst is leidend in jullie samenwerking. Het is daarom van belang dat je goed de basis van de huurovereenkomsten kent en thuis bent in het huurrecht. Zodra je samen achter de reden van het verschil bent gekomen, zorg je dat alles kloppend wordt gemaakt in de systemen, of zet je mogelijke acties uit.

Groeipad

Door het continu verbeteren van de administratieve vastgoedprocessen op kwaliteit, efficiency en output, kan je hier naarmate je groeit in de functie steeds meer invloed op uitoefenen. Ook kun je steeds meer verantwoordelijkheid krijgen voor het administratieve en financiële deel van de vastgoedportefeuille, en uiteindelijk doorgroeien naar eindverantwoordelijke op dit gebied.

Portefeuille Administrateur

Werken bij Pensioenfonds Rail & Openbaar Vervoer

Het Pensioenfonds Rail & Openbaar Vervoer zorgt voor pensioenen voor (voormalige) werknemers en gepensioneerden van bedrijven uit de Rail & OV sector die bij ons zijn aangesloten. Onze belangrijkste pijlers zijn pensioenadministratie en vermogensbeheer.

Onze missie is om pensioen begrijpelijk te maken. De deelnemer en in het verlengde daarvan de werkgever, staat bij ons centraal. Vanuit hun perspectief richten wij onze dienstverlening in en voeren wij verbeteringen door. We geven deelnemers op een persoonlijke manier inzicht, en coachen en begeleiden hen in hun pensioenkeuzes. Wij willen deelnemers een gerust gevoel over hun pensioen en werkgevers een gerust gevoel over het pensioen van hun werknemers geven. Deze missie is de basis voor onze strategie, klantbediening en organisatie. Onze drie kernwaarden ‘betrokken’, ‘benaderbaar’ en ‘betrouwbaar’ helpen ons hierbij.

  • Hoofdkantoor in Utrecht
  • 200 werknemers
  • 35% / 65%
  • Business casual
  • Mogelijkheden voor hybride werken

Collega's

Foto van medewerker Jean-Marc Peters
Foto van medewerker Kenneth
Foto van medewerker Vincent Schagen
Foto van medewerker Wesley
Foto van medewerker Cas
Foto van medewerker Corianne Bekenkamp
Foto van medewerker Edwin Kruger
Foto van medewerker Daan de Zwart
Foto van medewerker Annelotte Jacobs

Jean-Marc Peters - Sr. Applicatie Beheerder bij de afdeling Interne Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werkend bij een detacheerder voor meer dan twintig jaar heeft me veel geleerd, maar ik miste soms het stukje connectie en waardering. Na twee jaar detachering bij Rail & OV voelde ik me echter dusdanig verbonden met de collega's, het doel en de klant, dat ik besloten heb te blijven. De sfeer, de uitdaging, de waardering, de werkomgeving en de voorwaarden (ook belangrijk) waren uiteindelijk de belangrijkste drijfveren om de overstap te maken, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Wat was je vorige baan?
Sr. Field Service Engineer bij Pink Elephant.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, lezen, films en techniek.

Kenneth - Investment Analyst, Afdeling Vermogensbeheer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben een aantal jaar geleden als Trainee begonnen bij Rail & OV omdat een groot gedeelte van de beleggingen intern beheerd wordt. Hierdoor is er veel inhoudelijke kennis in het bedrijf aanwezig. Verder is er een open cultuur en is iedereen erg behulpzaam, een ideale leeromgeving voor een trainee dus!

Wat was je vorige baan?
Portfolio Manager bij Attent Vermogensbeheer.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, naar de bioscoop en koken.

Vincent Schagen (46) - Hoofd LDI&Treasury en Credits

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde na 22 jaar bij een andere werkgever weer een frisse uitdaging. Op een plek waar men zog zelf belegd. Waar een informele goede sfeer is met mooie uitdagingen. Die plek was Rail&OV

Wat was je vorige baan?
Principal Treasury Manager - ING

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport graag (kickboksen, fietsen, padellen), trek er graag op uit met het gezin, koken

Wesley (29) - Business consultant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Pensioenfonds Rail en Openbaarvoer begon ik als trainee en heb ik mijn afstudeeropdracht uitgevoerd, wat me direct veel inzicht gaf in de organisatie. Door de kleinschaligheid van het bedrijf hoef je niet op je postzegel te blijven werken, maar kun je juist veel verantwoordelijkheden krijgen in diverse projecten, van projectmanagement tot het bouwen van rapportages. Door mijn gevarieerde werk heb ik veel contact met verschillende collega's, waardoor ik de meeste mensen goed ken. Dit draagt bij aan een fijn 'ons' gevoel tijdens de borrels!

Wat was je vorige baan?
Depothouder - NRC/Parool

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, (bord)spellen en architectuur bekijken.

Cas (49) - Secretaris bij Bestuursondersteuning

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Rail & OV sprak mij aan omdat ik een aantal (uitvoerende) bestuurders al kende. Daardoor had ik een beeld bij hoe zij in de wedstrijd zitten en hoe zij vinden dat in een organisatie gewerkt zou moeten worden. Dat betekent dat zij daarop sturen en dat ik vanuit die gedachte daaraan kan bijdragen. Ook de omvang van de organisatie en de kernwaarden betrokken, benaderbaar en betrouwbaar spraken en spreken me aan.

Wat was je vorige baan?
Headhunter

Wat doe je in je vrije tijd?
Als ik wat meer tijd heb: een lange reis maken zonder enige planning. En daarnaast werk ik graag in de tuin, doe ik graag leuke dingen met ons gezin en ga ik graag met vrienden wat eten en/of drinken binnen of buiten de deur.

Corianne Bekenkamp (42) - Senior Klantcontactmedewerker op afdeling Klantcommunicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een grote speler in pensioenland. Maar sprake van veel bureaucratie en weinig ontwikkelingsmogelijkheden.Daarom zocht ik een kleiner bedrijf dat mijn potentieel zou zien en doorgroeimogelijkheden zou bieden

Wat was je vorige baan?
Klantcontactmedewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, skiën en series kijken. Daarbij ben ik druk bezig met het plannen van mijn bruiloft.

Edwin Kruger (53) - Manager Klantcommunicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een verzekeraar en wist daardoor dat pensioen geen saai onderwerp is. Ik ben hier begonnen als communicatieadviseur en uiteindelijk doorgegroeid naar manager klantcommunicatie. En dit bevalt nog steeds! Mijn werk geeft genoeg dynamiek en is echt niet saai.

Wat was je vorige baan?
Adviseur pensioencummunicatie bij a.s.r.

Wat doe je in je vrije tijd?
Museumbezoek, steden bezoeken en lezen

Daan de Zwart - Beleggingsstrateeg

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Uitdagend werk in een sector met maatschappelijke relevantie. De korte lijnen en dynamiek in het team zorgen voor een prettige werksfeer.

Wat was je vorige baan?
Dit is mijn eerste werkgever

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en genieten van goede koffie

Annelotte Jacobs - Senior Legal Counsel, afdeling Risk Legal & Compliance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De vacature van legal counsel bij Rail & OV sprak mij direct aan vanwege de afwisselende werkzaamheden en de dynamische werkomgeving. Werken bij een pensioenfonds als Rail & OV sprak mij daarnaast aan vanwege de maatschappelijke betrokkenheid, waarbij duurzaamheid bovendien hoog op de agenda staat. De prettige samenwerking met collega’s maakt dat ik nog steeds met veel plezier bij Rail & OV werk.

Wat was je vorige baan?
Legal Depositary Officer - BNP Paribas Securities Services

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, lezen, tijd doorbrengen met gezin, familie en vrienden

Sollicitatieproces

Eerste gesprek HRM en collega
Tweede gesprek HRM en management
Pre-employment screening en assessment (optioneel)
Aanbod

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven